Milé maminky chtěla jsem vám tady dát pár tipů na činnosti s dětmi:
Pár tipů, co procvičovat s dětmi.
Milé maminky chtěla jsem vám tady dát pár tipů na činnosti s dětmi:
- vyjadřujte se jazykově správně - děti se učí nápodobou
- uhodni první a poslední hlásku - př. dívám se kolem sebe a moje oči vidí co začíná nebo končí na ..... co by to mohlo být?
- hry s první hláskou - moje jméno začíná na ....
tvoje jméno začíná na ....
vymysli př. 5 věcí, které začínají na ......
myslím na zvíře, které začíná písmenem ....
najdi a přines mi věc, která začíná na ......
- když dětem přečtete pohádku, zkuste, ať vám vypráví, o čem byla, co se mu v ní líbilo nebo naopak nelíbilo
- když bude dítě kreslit, kontrolujte, jestli drží tužku či pastelku správně a správně u toho sedí, ať vybarvuje v klidu a pečlivě a zkouší nepřetahovat
- kreslení - korále pro maminku; pravidelně střídat 2 - 4 tvary a barvy (ml. děti 2 barvy kuličky, st. d. 3-4 barvy a tvary - trojúhelník, kruh, čtverec apod.
- napište velkým tiskacím písmem jméno a příjmení dítěte a ono bude zkoušet opsat jméno pod to a pozná svoje jméno
- můžete napsat jakékoliv slovo tiskacími písmeny a děti to zkusí opsat stejně pod to
- napište na papír čísla 0 - 10 rozstříhejte na čtverečky - předškoláci zkouší seřadit čísla, jak jdou za sebou, s mladšími si můžete k danému číslu přiřazovat předměty
- na stůl si dejte př. 15 věcí - přikryjte je šátkem – Hádej, co se ztratilo (můžete schovat i 1-3 předměty)
- na papír nakreslete velké písmeno (jména dítěte) dítě si písmenko ozdobí, předškoláci si můžou udělat svou knížku s abecedou
- hry s kostkami - dej před sebe př. 4 červené kostky, přidej 2 žluté kostky, kolik jich máš dohromady?
- také můžete přidávat, ubírat, porovnávat čeho je víc nebo míň a odhadnout o kolik
- hry s papírem; stříhat nebo vytrhávat podle čáry př. geometrický tvar apod. (vytrhávání skvěle procvičuje jemnou motoriku)
- co je tohle - vytleskáváním rozložit krátké slovo na slabiky př. a-u-t-o, k-o-l-o
- zopakujte si, jestli dítě zná své jméno, příjmení, adresu i číslo popisné
- povídejte si na téma: př. co by se stalo, kdyby ...
- reprodukuje (vypráví) děj na obrázku s využitím celých vět
- pojmenuje jaké to je - pojmenuje vlastnost
- můžete zkusit hádanky př. co je to? je to malé, červené a sladké
- řekni to jedním slovem - př. lípa, topol, bříza - stromy kladivo, šroubovák, kleště - nářadí můžete to zkusit i obráceně
- hra " Čáp ztratil čepičku, jakou měla barvičku - př. žlutou " procvičování barev st. děti i jejich odstínů
- zavažte oči šátkem - hmatem poznat co to je za věc, z čeho je a jaká je př. hladká, drsná, studená, měkká, těžká.....
- porovnávání předmětů - velký x malý, lehký x těžký, malý-větší-největší ......
- rozvoj fantazie - na papír A4 nakreslete kruhy alespoň 6 v průměru zhruba 7 cm - co z něj dítě nakreslí př. ( slunce, obličej, kytičku,....), nenapovídejte, ať to zkusí samo, pomozte mu s jedním
- teď na velikonoce - nakreslete vejce, děti si je vybarvením ozdobí, vystřihnou, pak jim nakreslete mísu (tu si vybarví) a do ní si nalepí vystřihaná ozdobená vajíčka
- nic nezkazíte, když si s dětmi vesele zazpíváte
Tady máte malou inspiraci, co s dětmi můžete procvičovat, moc se těšíme, až se zas setkáme v naší školce
Datum poslední aktualizace: 9. 4. 2020 7:33